دشواری کنترل دانش آموزان با توجه به ویژگی های سنی آن ها روز به روز روبه افزایش است. بسیاری از معلمان و مدیران از برخورد با مسایل انضباطی دانشآموزان احساس ناتوانی می کنند و به طور معمول ممکن است برخورد های نامناسبی با این رفتارها داشته باشند.
در زمینهی بی انضباطی دانشآموزان، معلمان باید پاسخگوی سوالاتی از قبیل این سوالات باشند.
بیانضباطی چیست و چگونه می توان انضباط را آموخت؟
چگونه می توان از بروز رفتارهای نا مناسب دانشآموزان که نظم و انضباط کلاس را مختل میکنند جلوگیری کرد؟
علل بی انضباطی دانشآموزان کدامند؟
چگونه می توان این رفتارهارا کاهش داد یا از بین برد؟